середу, 11 грудня 2019 р.

СТВОРЮЄМО ОСВІТНІЙ ПРОСТІР ДЛЯ ДОШКІЛЬНИКА



Перехід дитини з дитячого садочка до школи для самої дитини, і для її батьків пов'язаний з певними тривогами і водночас з великими надіями. Конче важливо, щоб ця подія дарувала малечі задоволення, зміцнила його віру у власні сили, окриляла на успіх. Тому вихователі, вчителі разом із батьками мають створити для дошкільника сприятливе освітнє середовище, якнайкраще підготувати його до навчання в школі, не забуваючи при цьому про самоцінність дошкільного віку. 


«Творення єдиного освітнього простору дошкільної та шкільної освіти для забезпечення цілісного розвитку дитини» - під таким гаслом пройшов  семінар-практикум для вчителів початкових класів Очаківської ЗОШ І-ІІІ ст.№1,  Очаківської ЗОШ І-ІІІ ст.№2, вихователів ДНЗ №1 «Дзвіночок», шкільних психологів.

Під час заходу, який відбувся 4 грудня 2019 року в Очаківській загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №2 імені П. П. Шмідта педагоги відвідали відкритий урок з предмету «Я досліджую світ» у 1-А класі. Ворошилова О.М., розвиваючи активне пізнавальне ставлення до природи, змогла занурити першокласників у захоплюючий дослідницький квест щодо пізнання властивостей води. Застосовуючи діяльнісний підхід Оксана Миколаївна виховувала вміння працювати в групах, закріплювала бажання зберігати природу навколишнього світу.


Казкове водне «занурення» для початківців продовжили учні основної та старшої школи під час наукового пікніку «Академія води», під керівництвом вчителів природничих дисциплін Журавель І. М., Іщенко Т.А. Кукіна А. А. та
Безлепкіної Н. В.


Старші школярі дивували малечу та дорослих педагогів «фантастичними» дослідами, які миттю примушували змінювати колір рідину, рухати різні предмети у водному середовищі проти сили тяжіння,  перетворювали брудну  воду на чисту тощо.   


Панораму діяльнісно-особистісного спостереження «Дитиноцентризм як компонент формули Нової української школи» обговорювали в режимі «круглого столу» вчителі початкових класів, вихователі ЗДО, шкільні психологи. Вихователі ділилися враженнями щодо психо-емоційних, розумових, фізично-вікових змін, які сталися з їхніми  вихованцями за останні півроку.

Вчителі-початківці розповідали про секрети таких перетворень. Практичний психолог Полова Т.В. ознайомила присутніх з прийомами виявлення рівня готовності дитини до школи, секретами миттєвого перемикання уваги на вчителя, ефективної організації «ранкової зустрічі» тощо.

Під час ділової гри «Моделюємо особистість» Тарабан В.А., завідувач ММК відділу освіти Очаківської міської ради, запропонував двом групам педагогів- «дошкільників» та «початківців» графічно змоделювати психологічно-компетентнісний портрет дошкільника напередодні вступу до 1-го класу. Обидві групи «виписали»  портрет, який взаємодоповнив спільне бачення необхідних якостей притаманних першокласнику.


Відеоінтерв’ю, попередньо взяті у окремо в дошкільників та першокласників, продемонстрували присутнім зміни у відношенні малюків до школи та навчання дітей відповідно до віку та навчального статусу. 

Всі діти різні, а індивідуаль­ні особливості кожної дитини мають свої закономірності та логіку визрівання, розгор­тання й розвитку, тому звичайно всі адаптаційні моделі переходу з дитячого садка до школи є досить умовни­ми і потребують зважених, обережних, продума­них, дій.



Тарабан В.А., завідувач ММК відділу освіти Очаківської міської ради

Немає коментарів:

Дописати коментар