Науковці стверджують про те, що історія розвивається по спіралі, а іноді її "дуги" настільки ідентичні, що можна проводити певні цивілізаційні анології.
«Скандинавська (варязська) теорія» походження державності Київської Русі набирає нового змісту в сучасних умовах освітньої реформи. Саме фіни мають створювати опорні школи, інакше - це починання приречене. Про це стверджує у своєму дописі Володимир Співаковський, президент корпорації «Гранд».
«Скандинавська (варязська) теорія» походження державності Київської Русі набирає нового змісту в сучасних умовах освітньої реформи. Саме фіни мають створювати опорні школи, інакше - це починання приречене. Про це стверджує у своєму дописі Володимир Співаковський, президент корпорації «Гранд».
Питають, що це за акція по відкриттю в країні 100 опорних
шкіл?
Так як питання резонансне і багато хто стурбований, то
скажу так.
1. Будь-яка дія, спрямована на деяке поліпшення ситуації
з освітою, позитивна, і її треба підтримувати.
2. Більш того, запропоновані опорні хаби актуальні,
корисні і мають перспективи ...
АЛЕ! .. - Тільки (!) за однієї непорушної умови: так як
ідея взята у скандинавських країн, де ці хаби виникли в зв'язку з віддаленістю
в них багатьох районів, то створювати, управляти і використовувати фінансування
повинні тільки запрошені фіни або норвежці, на 100 %. І жодного нашого
освітянця. Без виконання цієї умови буде чергове фіаско.
3. На жаль, опорні школи висмикнуті з усієї реформи. А
повинно бути навпаки. Повинно бути так: перераховано все, що підлягає
реформуванню і оголошено, що починаємо, скажімо, з опорних шкіл. Тоді було б
зрозуміло, і можна було б уникнути критики.
4. Звичайно, було б
шкода, якщо ідею зі 100 опорними школами спіткає та ж доля, що і ідея з опорною
Стіною
уздовж нашого кордону.
5. Говорячи по суті, повністю вся реформа системи
середньої освіти повинна відповісти на 7 базових питань, які якщо вирішити, то
все було б чудово:
чому вчити (зовсім інший курікулум, і це не
складно),
ким вчити (інші вчителі-коучі),
як вчити (інші технології, більш ефективні),
навіщо вчити (на інші результати: навички,
вміння і компетентності, а не тільки на ЗНО),
як цим керувати (інша система управління, в
тому числі в цьому пункті якраз згадати ці опорні школи, як частину нової
системи управління),
скільки це повинно коштувати і хто за це
повинен заплатити,
на який в кінці розраховувати результат.
6. Скажу, що відповіді
на всі ці питання вже є, концепція розроблена і подекуди почалося впровадження
за допомогою пілотних проектів. Тому що ця концепція виявилася повною,
системної та практичною.
7. Так що реформа освіти можлива. Як кажуть американці,
All is possible, якщо зробити все з розумом.
Немає коментарів:
Дописати коментар