В умовах військово-політичного конфлікту на Донбасі,
вкрай складної соціокультурної ситуації та інформаційної війни у районах, що
межують із зоною конфлікту, гостро постала необхідність навчати учнів сучасних
інструментів критичного мислення і комунікації, які б допомогли їм ефективно
працювати з інформацією й сприяли толерантності, взаєморозумінню і
згуртованості громад і
громадян.
Саме
для вирішення таких завдань експертами громадської організації "Вчителі за
демократію і партнерство" запропонований невеличкий (17 годин) курс за
вибором для 10-11 класів "Кроки до
порозуміння". Курс має на меті створення умов для формування в учнів
ціннісних орієнтацій, умінь, навичок і моделей поведінки, орієнтованих на
подолання наслідків соціального конфлікту і роз’єднаності українського
суспільства, готовності громадян співпрацювати на користь держави Україна.
Завданнями курсу визначені такі:
-
розвинути
в учнів позитивне ставлення і мотивацію до застосування моделей
поведінки, орієнтованих на толерантність, моральні цінності українського
суспільства і демократії,готовність до ефективного спілкування у
повсякденному житті;
-
формувати
у них досвід толерантних взаємин з однолітками, батьками, вчителями,
знайомими і незнайомими людьми, свідомого вибору відповідних моделей поведінки,
продуктивної співпраці у групі та колективі;
-
розвинути у школярів уміння застосовувати
моделі неконфліктної поведінки, визначати власну позицію, оцінювати власну
поведінку та поведінку інших з позиції вимог міжкультурного спілкування, поваги
до різноманітності у думках і поглядах, опанувати навички, що сприяють згуртованості родини і громади з
огляду на існування різних точок зору;
-
формувати у них уміння виявляти
інформаційні та комунікативні маніпуляції, відбирати і використовувати
достовірну інформацію з різних джерел, насамперед із ЗМІ, мати критичне
мислення щодо соціального конфлікту в Україні, а також представляти
обґрунтовані та структуровані погляди під час дискусії і розгляду
контроверсійних, суперечливих тем.
Отже
особливістю курсу є насамперед його практично-діяльнісна спрямованість.
Результатами навчання стануть не громадянознавчі знання як такі, а уміння,
навички, моделі поведінки учнів, застосування яких стимулюватиметься змінами у
ціннісних орієнтаціях учнів. Відповідно до назви курс структуровано у
вигляді чотирьох кроків – розділів. Він передбачає опанування такого змісту.
Немає коментарів:
Дописати коментар