Сьогодні
на Парламентських слуханнях запропонувала десять напрямків змін, які вважаю
пріоритетними:
1) ключовою постаттю реформування шкільної освіти повинен бути вчитель;
2) створення системи освіти впродовж життя;
3) система освіти повинна забезпечувати новий зміст, який базуватиметься на "європейських орієнтирах";
4) збільшення навчального часу для реалізації нового змісту - потрібна дванадцятирічка!;
5) правильний розподіл фінансової відповідальності з чітким визначенням усіх показників освітньої субвенції та витрат, які вона покриває;
6) децентралізація управління і фінансів;
7) створення реального інклюзивного освітнього простору;
8) реалізація права вибору в освіті, збільшення кількості місць в дошкільних закладах за рахунок приватної освіти, в яку мають іти гроші за дитиною;
9) забезпечення розвитку системи зовнішнього і внутрішнього оцінювання якості освіти;
10) створення зв’язку системи освіти і ринку праці через дієву національну рамку кваліфікацій та створення Національного центру професійних кваліфікацій, який займеться розробкою професійних стандартів.
Ми маємо подолати себе, покінчити зі станом двадцятип’ятирічної прокрастинації в освіті. У нас елементарно немає часу. Зараз не час для партійних чи корпоративних чвар. Маємо об'єднатися і не чекати змін, а стати провідниками змін. В цьому бачу сенс нашої спільної роботи сьогодні, завтра і завжди.
1) ключовою постаттю реформування шкільної освіти повинен бути вчитель;
2) створення системи освіти впродовж життя;
3) система освіти повинна забезпечувати новий зміст, який базуватиметься на "європейських орієнтирах";
4) збільшення навчального часу для реалізації нового змісту - потрібна дванадцятирічка!;
5) правильний розподіл фінансової відповідальності з чітким визначенням усіх показників освітньої субвенції та витрат, які вона покриває;
6) децентралізація управління і фінансів;
7) створення реального інклюзивного освітнього простору;
8) реалізація права вибору в освіті, збільшення кількості місць в дошкільних закладах за рахунок приватної освіти, в яку мають іти гроші за дитиною;
9) забезпечення розвитку системи зовнішнього і внутрішнього оцінювання якості освіти;
10) створення зв’язку системи освіти і ринку праці через дієву національну рамку кваліфікацій та створення Національного центру професійних кваліфікацій, який займеться розробкою професійних стандартів.
Ми маємо подолати себе, покінчити зі станом двадцятип’ятирічної прокрастинації в освіті. У нас елементарно немає часу. Зараз не час для партійних чи корпоративних чвар. Маємо об'єднатися і не чекати змін, а стати провідниками змін. В цьому бачу сенс нашої спільної роботи сьогодні, завтра і завжди.
Від автора:
прокрастинація (англ. Procrastination) —
психологічний термін, означає схильність особи відкладати на потім, на завтра,
на майбутнє неприємні рішення та справи.
Прокрастинатори — особи, схильні до затягування
виконання завдань, перекладання своєї відповідальності на інших, вони працюють
хаотично, без плану, або лише за натхнення чи невідкладності — через це
неприємні співпрацівники у команді.
Немає коментарів:
Дописати коментар