Інститут педагогіки
Національної академії
педагогічних наук України
оголошує прийом статей до
чергового випуску
фахового наукового збірника
«Проблеми сучасного підручника»
Свідоцтво про державну
реєстрацію: Серія КВ № 20775-10575 ПР від 13.06.2014
Фахова реєстрація МОН
України: Затверджено наказом Міністерства
освіти і науки України від
17.01.2014 № 41(зі змінами від 29.09.14 № 1081)
Спеціальність МОН України:
педагогіка
Періодичність: 2
рази на рік
Мова видання: змішаними
мовами: українська, російська, англійська
Засновник: Інститут
педагогіки НАПН України
Тематика: актуальні питання теорії
підручникотворення; особливості створення сучасної навчальної і
науково-методичної літератури
Наукометричні та реферативні бази даних: РІНЦ, Google Scholar,
Directory of Open Access Journals (DOAJ), PBN – Polska Bibliografia
Naukowa
ISSN: 2411-1309
(Print)
2411-7447 (Online)
Прийом статей здійснюється до 1 березня 2016 року.
Орієнтовний час проведення конференції з питань сучасного
підручникотворення– травень-червень 2016 року.
На електронну адресу редколегії збірника
nauk_org_undip@ukr.net слід надіслати
(обов’язково вказати тему електронного листа «Стаття до ПСП»):
1.
Електронну версію статті
у форматі rtf, оформлену згідно із вимогами (див. нижче). Назва файлу: прізвище
автора_стаття.rtf.
2.
Відомості про автора
3.
Авторам, які не мають наукового ступеня, слід подати
електронну версію (скан або фото) рекомендації до друку статті у збірнику від профільного
відділу або кафедри (витяг з протоколу) чи наукового керівника, засвідчену
печаткою установи. Назва файлу: прізвище автора_рекомендація.jpg (aбо .pdf).
До розгляду приймаються статті,
написані українською, російською або англійською мовою, відредаговані та
оформлені згідно вимог, які ставляться до фахових наукових статей («Про
підвищення вимог до фахових видань, внесених до переліків ВАК України»
Постанова Президії Вищої Атестаційної Комісії України від 15.01.2003 р. №7-05/1
(Бюлетень ВАК України, №1, 2003, с. 2).
Статті, у яких не дотримано нижчевказаних вимог,
не розглядатимуться!
Текст статті повинен
відповідати вимогам МОН України, згідно з якими
обов’язковими є такі структурні елементи:
На першій сторінці зверху справа розміщується УДК, наступний
рядок (вирівнювання по центру) великими літерами назва статті, після цього
через рядок (вирівнювання по центру) ініціали та прізвище автора, науковий
ступінь, вчене звання, місце роботи, посада, e-mail. З наступного рядка –
анотація та ключові слова українською мовою (анотація ‑ приблизно 600-800
символів; ключові слова - від 3 до 8 термінів, розділених знаком «;»).
Постановка проблеми у загальному вигляді та її
зв’язок з важливими науковими та практичними завданнями.
Аналіз останніх досліджень і публікацій, у яких започатковано
розв’язання цієї проблеми і на які спирається автор; виділення невирішених
раніше частин загальної проблеми, котрим присвячується означена стаття.
Формулювання цілей статті (постановка завдання).
Виклад основного матеріалу дослідження з повним
обґрунтуванням отриманих наукових результатів.
Висновки дослідження і перспективи подальших розвідок у даному
напряму.
Список літератури. Список літератури
подається під назвою Література. (Нумерувати джерела за абеткою, не
використовуючи функцію «Список».) Оформлюється список літератури за останніми
вимогами МОН України (Бюлетень ВАК України. – 2009. – № 5. –
С. 26–30; Бюлетень ВАК України. – 2011. – № 11. – С. 11–19).
Приклади
оформлення бібліографічного опису у списку джерел можна переглянути на сайті
збірника «Проблеми сучасного підручника» http://ipvid.org.ua/files/Бiблiографiчний_опис.doc
Список
літератури подається також в романському алфавіті (латиницею) (зразок подано
нижче). Транслітерований латиницею список використаних джерел: підзаголовок
«References»
Для
транслітерації рекомендуємо скористатися наступними он-лайн сервісами:
–
для джерел українською мовою – «Стандартна українська
транслітерація» в режимі паспортний
стандарт (http://translit.kh.ua/?passport);
–
для джерел російською мовою – «ТРАНСЛИТ.CC» (http://translit.cc
).
В кінці статті
розміщуються анотації та ключові слова
російською (обсяг півсторінки) та англійською мовами (обсяг 1 сторінка). На
початку анотації слід подати відповідною мовою прізвище автора, його ініціали
та назву статті.
Увага: анотація англійською мовою
має бути розширена.
Її обсяг – 1 сторінка (формату
А4).
Технічні вимоги:
Матеріал слід підготувати
у форматі .rtf, розмір сторінки А4 (верхнє, нижнє і праве поле – 2 см , ліве поле – 3 см ), міжрядковий
інтервал - 1,5, шрифт Times New Roman, розмір шрифту – 14 кегль.
Абзацний відступ ставити
автоматично 1,25 см .
(Увага: не допускається створення
абзаців за допомогою пробілів чи клавіші Tab).
Текст вирівнюється по
ширині.
В тексті слід розрізняти
тире і дефіс. (Увага: не
допускається їх взаємна заміна).
В тексті між ініціалами
та прізвищем, між ініціалами, в інших випадках, коли неприпустимим є перенос
між рядками, необхідно використовувати нерозривний пробіл (комбінація клавіш Shift+Ctrl+пробіл).
У статті слід
використовувати лапки «». Використовуйте їх для цитат, назв творів тощо. Для
внутрішньоцитатного виділення використовуйте лапки “”.
Посилання давати за зразком [2, с. 45], [3, с. 5;
5, с. 67].
Рисунки, виконані у Word, мають
бути згруповані і являти собою один графічний об’єкт. Усі ілюстрації треба
подавати в чорно-білому варіанті або у градаціях сірого кольору, можна
використовувати інші способи заливки (узор) а також окремим файлом у форматі
jpg.
Матеріали
друкуються мовою оригіналу. Редакційна колегія здійснює внутрішнє рецензування
статей, що готуються до опублікування, та приймає рішення («до друку», «на
доопрацювання» або «відхилити»). Статті, які мають низький науковий рівень
або оформлені з порушенням вимог, не публікуватимуться. Не схвалені до друку
статті авторам не повертаються. Результат повідомляється авторові електронною
поштою.
Окремим файлом слід надсилати відомості про
автора:
Відомості про автора
Прізвище, ім’я, по батькові _________________________________________
Науковий ступінь _________________________________________________
Вчене звання _____________________________________________________
Посада, кафедра___________________________________________________
Місце роботи (навчання) ___________________________________________
Адреса для відправки збірника ______________________________________
Контактний телефон, е-mail _________________________________________
Назва статті ______________________________________________________
Матеріали, що не відповідають зазначеним вимогам, до
розгляду не приймаються і автору не повертаються.
Публікація статей здійснюється за
рахунок автора.
Вартість публікації – 40 грн. за
одну сторінку.
Оплата здійснюється лише після
повідомлення про схвалення редакційною колегією статті до друку.
За необхідності Ви можете
замовити переклад анотації чи статті на англійську мову (оплата здійснюється
окремо).
Для співробітників Інституту
педагогіки НАПН України публікація статей в збірнику здійснюється безкоштовно.
Увага! Редакційна колегія збірника зберігає за собою право на
редагування та скорочення і відхилення статей.
За детальнішою інформацією звертатися до редакції
збірника:
Відповідальний редактор видання: Мороз
Петро Володимирович – тел.
(044) 481‑37‑72 або 067-405-11-37
Відповідальний секретар: Кришмарел Вікторія Юріївна – тел. (044) 481-37-67
Технічний секретар: Севастьянова Даріна Олександрівна – тел. (044) 481‑37‑72
Зразок оформлення статті:
УДК 37.013.3
ПІДРУЧНИК З ГЕОМЕТРІЇ ДЛЯ ПРОФІЛЬНОГО РІВНЯ: ЯКИМ ЙОМУ БУТИ
М. І. Бурда,
доктор
педагогічних наук, професор,
дійсний
член НАПН України
У статті пропонуються
загальні вимоги до розроблення навчальних текстів, системи задачі методичного
апарату підручника з геометрії для профільного рівня. Обґрунтовується, що
наведені вимоги і шляхи їх реалізації враховують види і зміст компетентностей
учнів – предметних геометричних (змістових, процесуально-операційних,
інформаційно-технологічних, дослідницьких), надпредметних геометричних
(міжпредметних і спеціалізуючих – як елемент професійної підготовки) та
ключових.
Ключові слова: зміст, підручник з
геометрії, вимоги, профільний рівень.
Постановка проблеми. Відбір змісту підручників з
геометрії для старшої школи набув особливого значення у зв’язку із
запровадженням профільного навчання. Таке навчання забезпечує можливість за
рахунок змін у цілях, змісті, структурі та організаційних формах освітнього
процесу досягти основної мети – більш повно врахувати інтереси, нахили та
здібності учнів і створити педагогічні умови для навчання старшокласників
відповідно до їх професійного самовизначення. Ця мета реалізується через
запровадження трьох курсів геометрії, які вивчаються на рівні стандарту,
академічного та профільного. Курси геометрії повинні мати різну інформаційну й
інтелектуальну ємність, діагностико-прогностичну спрямованість та соціальну
ефективність, а також різнитися способами упорядкування матеріалу, ступенем
узагальнення знань, співвідношенням між теоретичними й емпіричними знаннями.
Тому відбір змісту підручників, розроблення їх методичного апарату потребують
дотримання певних методичних підходів і вимог, відмінних від традиційних.
Підручник з геометрії для профільного рівня має передбачати розширену та
поглиблену, порівняно з академічним рівнем, підготовку учнів з геометрії,
міжпредметну інтеграцію, насамперед з алгеброю і початками аналізу,
інформатикою, природничими предметами, на основі застосування геометричних
методів; забезпечувати прикладну і практичну спрямованість, науковість та
доступність, мотивацію, стійкий інтерес до предмету; посилювати практико-діяльнісну
і творчу складові у змісті освіти.
Аналіз останніх досліджень і публікацій. Проблема відбору змісту
геометрії в старшій школі та відображення його в підручниках досліджувалася
відомими вченими, методистами і вчителями математики (Г. В. Апостолова,
В. Г. Бевз, Ю. І. Мальований, О. І. Матяш, Є. П. Нелін, Н. А. Тарасенкова, В. О. Швець,
М. І. Бурда, М. С. Якір та ін.). Особливості
навчальної діяльності учнів, зокрема з геометрії, розглядалися у працях Я. І. Грудьонова, В. В. Давидова,
Г. С. Костюка, О. І. Скафи, Л. М. Фрідмана, О. С. Чашечникової та інших.
Розробленню методів і засобів навчання геометрії присвячені дослідження О. П. Вашуленко, Г. М. Гливи, С. В. Іванової, І. В. Корнейчук, Ю. Л. Сморжевського та інших.
Виклад основного матеріалу. Підручник з геометрії для
профільного рів- ня має забезпечувати соціально ефективну геометричну освіту,
достатню для успішного вивчення інших, насамперед природничих, предметів і
продовження навчання у вищих закладах освіти за такими спеціальностями, які
безпосередньо пов’язані з математикою, або за тими, де математика відіграє роль
апарату для вивчення закономірностей реальних процесів і явищ.
…
Висновки та перспективи подальших досліджень. Компетентність виступає
результативно-діяльнісною характеристикою шкільної геометричної освіти. Одне з
центральних завдань підручника з геометрії для профільного рівня навчання –
його навчальні тексти, системи вправ і методичний апарат засвоєння мають
забезпечувати оволодіння учнями предметними (змістовими,
процесуально-операційними, інформаційно-технологічними, дослідницькими),
надпредметними геометричними (міжпредметними і спеціалізуючими – як елемент
професійної підготовки) та ключовими компетентностями. Набуття учнями цих компетентностей
покращується, якщо в процесі відбору змісту підручника дотримуватись таких
загальних вимог: забезпечення мотивації, інтересу до оволодіння
компетентностями; науковість і доступність навчальних текстів; узгодженість
змісту профільного курсу з академічним; практична та прикладна спрямованість
змісту; засвоєння не лише формально-логічних, але й оперативних знань;
диференційоване навчання геометрії за рахунок різнорівневої складності
навчального матеріалу; адекватність мислених образів практичному досвіду;
організація дослідницької діяльності; активне використання
програмно-педагогічних засобів (демонстраційних, моделюючих, тренажерних). У
процесі використання цих засобів доцільно враховувати такі їх можливості:
інтегрованість, конструктивність, інтерактивність, візуалізація..
Література
1. Геометрія : підруч. для 11 кл.
загальносвіт. навч. закладів (академічний та профільний рівні) / [М. І. Бурда, Н. А. Тарасенкова, І. М. Богатирьова,
О. М. Коломієць, З. О. Сердюк]. – К. : Видавничий дім «Освіта», 2013. – 304 с.
2. Давыдов В. В. Проблемы
развивающего обучения: Опыт теоретического и экспериментального обучения / В. В. Давыдов. – М. :
Педагогика, 1986. – 240 с.
3. Локшина О. І. Зміст шкільної освіти
в країнах Європейського Союзу : моно- графія / О. І. Локшина. – К. : Богданова А. М., 2009. – 404 с.
4. Профільне навчання: Теорія і
практика : зб. наук. праць за матеріалами методолог. семінару НАПН України. –
К. : Пед. преса, 2006. – 200 с..
References
1. Heometriia: pidruch.
dlia 11 kl. zahalnosvit. navch. zakladiv (akademichnyitap rofi lnyirivni) / [M. I. Burda, N. A. Tarasenkova, I. M. Bohatyrova, O. M. Kolomiiets, Z. O. Serdiuk]. – K. :
Vydavnychyidim «Osvita», 2013. – 304 s.
2. Problemyi
razvivayuschego obucheniya: Opyit teoreticheskogo i eksperimentalnogo
obucheniya / V. V. Davyidov. – M. :
Pedagogika, 1986. – 240 s.
3. Lokshyna O. I. Zmist shkilnoi osvity
v krainakh Yevropeiskoho Soiuzu: monohrafi ia. – K. : Bohdanova A. M., 2009. – 404 s.
4. Profi lne navchannia:
Teoriia i praktyka : zb. nauk. prats za materialamy metodoloh. seminaru NAPN
Ukrainy. – K. : Ped. presa, 2006. – 200 s..
Бурда М. И.
СОДЕРЖАНИЕ
УЧЕБНИКА ПО ГЕОМЕТРИИ ДЛЯ ПРОФИЛЬНОГО УРОВНЯ: КАКИМ ЕМУ БЫТЬ
Текст русской аннотации обсягом
півсторінки (600-800 символов).
Ключевые слова: содержание, учебник по
геометрии, требования, профильный уровень.
Burda M.
THE CONTENT
OF THE TEXTBOOK ON GEOMETRY FOR PROFILE LEVEL: WHAT IT SHOULD BE
Текст англійської анотації
обсягом 1 сторінка
Keywords: content, textbook on geometry, requirements, profile
level.
Посилання на сайт:
http://undip.org.ua/info/advert.php/pryyom-statey-do-chergovogo-vypusku-fakhovogo-naukovogo-zbirnyka-problemy-suchasnogo-pidruchnyka/
Немає коментарів:
Дописати коментар