14–15 листопада 2017 року на базі Миколаївського
обласного інституту післядипломної педагогічної освіти проведено обласний
семінар «Протидія антисемітизму, ромофобії, упередженням та ворожнечі» у якому
взяла участь Ливарюк О.О., вчитель історії та правознавства Очаківської ЗОШ
І-ІІІ ступенів №1.
Захід відбувся в рамках договору про співробітництво
МОІППО та Громадської організації «Український центр вивчення історії
Голокосту», відповідно до річного плану роботи МОІППО, нa виконання Державного стандарту базової і
повної загальної середньої освіти, Національної стратегії у сфері прав людини
на період до 2020 року.
Семінар проходив у рамках Проекту з поширення освітніх
матеріалів із протидії антисемітизму та ромофобії, який упроваджується ГО
«Український центр вивчення історії Голокосту» за сприяння фонду «Пам’ять,
відповідальність і майбутнє» та у співпраці з регіональними навчальними
закладами.
Василь Шуляр, директор МОІППО, професор кафедри теорії й
методики мовно-літературної та художньо-естетичної освіти, доктор педагогічних
наук, доцент, заслужений учитель України, звернувся до учасників заходу з
вітальним словом і презентував двотомне видання МОІППО – збірку методичних розробок
учителів Миколаївщини «Педагогічний досвід навчання історії Голокосту» (упоряд.
і заг. ред. Н. А. Сторчак, 2017 р.) До цієї збірки увійшла
розробка конспекту уроку Вишинської О.С., вчителя історії та правознавства
Очаківської ЗОШ І-ІІІ ступенів №2 імені П.П. Шмідта.
Навчання учасників проводили Віталій Бобров, науковий
співробітник та координатор освітніх проектів Українського центру вивчення історії
Голокосту, та Михайло Тяглий, науковий співробітник Українського центру
вивчення історії Голокосту. Для
участі у заході були запрошені представники Миколаївського обласного товариства
ромів «Романі Бахт» Володимир Юрковський та Ізаура Дріма.
У ході семінару було
розглянуто такі питання:
1. Українське суспільство і пам’ять про Голокост: наукові та освітні аспекти.
2. Ідентичність: стереотипи та упередження.
3. Історія та культура євреїв України, стосунки єврейської громади з іншими народами.
4. Історичні та сучасні аспекти антисемітизму як виду ксенофобії.
5. Історія та культура ромів України. Нетерпимість до ромів, її зміни з часом.
6. Голокост і геноцид ромів під час Другої світової війни.
1. Українське суспільство і пам’ять про Голокост: наукові та освітні аспекти.
2. Ідентичність: стереотипи та упередження.
3. Історія та культура євреїв України, стосунки єврейської громади з іншими народами.
4. Історичні та сучасні аспекти антисемітизму як виду ксенофобії.
5. Історія та культура ромів України. Нетерпимість до ромів, її зміни з часом.
6. Голокост і геноцид ромів під час Другої світової війни.
Учасники семінару мали
змогу ознайомитися з науково-теоретичними напрацюваннями, методичними
рекомендаціями та позитивним досвідом протидії різним формам ворожнечі та
упередженням у сучасному українському суспільстві, а також отримати навчальні
матеріали для застосування в подальшій роботі.
Учителі активно
долучилися до обговорення нових підходів у дослідженні історії Голокосту в
Україні, визначення проблем викладання історії геноцидів у школі та шляхів їх
розв’язання, необхідності протидії антисемітизму, ромофобії та іншим формам
ворожнечі, а також формування в учнів толерантного ставлення до представників
інших національностей.
Немає коментарів:
Дописати коментар