У сучасну епоху,
коли планета переживає екологічну кризу, а подекуди - кризу духовних орієнтирів,
саме на місцевому рівні захист
навколишнього середовища і культурної спадщини зможе завадити поглибленню цих
негативних тенденцій.
Міжнародна рада
музеїв у 2016 році оголосила тему "Музеї і культурні ландшафти" до Міжнародного
дня музеїв, який відзначається 18 травня. Статус культурного ландшафту як
об'єкта спадщини був зафіксований у документах ЮНЕСКО ще в 1992 році, хоча
тенденції до його виникнення з'явилися за 20 років до того.
Найважливішою
частиною культурного ландшафту є культурна спадщина, яка зберігається у вигляді
предметів або інформації. Тобто, культурний ландшафт – це не мертва
природа з історичними пам’ятками, руїнами чи музейними артефактами, це є
людський простір, складна еко-культурна система. Культурний ландшафт як
конкретне місце в просторі є культурним ідентифікатором спільноти, що тут
проживає; місце перебування спільноти визначає її особливість, специфіку, ідентичність.
Зважаючи на це,
учні Василівської ЗОШ І-ІІІ ступенів долучилися до акції «Ніч музеїв-2016», яку
22 травня провів Військово-історичний музей імені О.В. Суворова. Саме учні цієї
школи є авторами нових досліджень у сфері культурної спадщини Кінбурнського
півострова. Так, під керівництвом досвідчених педагогів: вчителя історії Твердовської
Л.В., вчителя іноземної мови Лахтіонової І.В., директора школи Передрій Н.Г., заступника
директора з навчально-виховної роботи Агафонової О.О. учням школи вдалося
зібрати етнографічні експонати та продемонструвати їх на власній виставці з теми:
«Вони так жили: побут, промисли жителів Кінбурнського півострова кінця ХІХ – поч.
ХХ ст.» .
У ході проведення
акції діти виступили у ролі екскурсоводів. Учениці 9 класу Цвєткова Крістіна
ознайомила присутніх із розділом «Рибальство і соляний промисел», Янчишина Майя
докладно розповіла про унікальну технологію будівництва саманних жител,
Передрій Лілія продемонструвала зразки місцевого одягу, в який вбиралися
місцеві жінки та чоловіки. Семикласниця Бородіна Інна наочно охарактеризувала
внутрішнє убрання жител та місцеві ремесла. Призначення деяких артефактів у
житті минулих поколінь викликали додаткові запитання у присутніх, що стало свідченням
їх непідробного інтересу.
Педагогічний колектив
Василівської школи, яка нараховує 42 учні, попри комунікаційну складність та відірваність
від «материкового» життя зумів віднайти оптимальний напрямок у навчально-виховній
роботі через урахування реалій місцевого життя. За три останніх роки діти взяли
участь у 35 проектах, акціях, конкурсах, форумах, змаганнях та у більшості з них перемогли, або стали
лауреатами. Юні дослідники долучаються до питання захисту, збереження і
розвитку природних ландшафтів, сприяючи розвитку культурного туризму, стали
центром з вивчення та інтерпретації локальної спадщини, проводять роботу по збереженню
історичних та культурних цінностей, які є частиною історії ба̀тьківщини.
Немає коментарів:
Дописати коментар